ثبت رکورد جدید در کاهش یادگیری دانشآموزان در سال ۱۴۰۰
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اعلام کرد که تمامی کشورها پس از شیوع ویروس کرونا با کاهش سطح یادگیری روبهرو...
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اعلام کرد: تمامی کشورها پس از شیوع بیماری کرونا با کاهش یادگیری مواجه شدند و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. علی محبی در گفتوگو با محورنیوز درباره عوامل افت یادگیری دانشآموزان پس از کرونا اظهار داشت: ارزیابی میزان افت یادگیری نیازمند دقت در مقایسههای زمانی و موضوعی است و باید مشخص شود که این افت در چه مقطعی و نسبت به چه مبنایی سنجیده میشود. وی با اشاره به تجربه جهانی ناشی از کرونا افزود: مطالعهای که درباره وضعیت ریاضی دانشآموزان انجام شده، نشان میدهد که بیشترین افت یادگیری مربوط به سال ۱۴۰۰ بوده است. محبی ادامه داد: تعطیلی مدارس، کاهش تعامل حضوری معلم و دانشآموز و محدودیتهای زیرساختی آموزش مجازی از جمله عوامل اصلی این افت به شمار میروند. دانشآموزانی که پایههای حساس تحصیلی را در دوران کرونا گذراندهاند، بیشترین آسیب را متحمل شدهاند؛ بهویژه دانشآموزانی که از پایه اول ابتدایی وارد دوران تعطیلی مدارس شدند و بخش عمده آموزش خود را بهصورت غیرحضوری سپری کردهاند.
بدون نظر! اولین نفر باشید